הקצה של No Point Baby
No Point Baby, צילום: אריאל בנדט

מאמרים

הקצה של No Point Baby

על האלבום שהפך אותם ללהקה והמוזיקה שגורמת להם לשים פס על העולם: העורכים האורחים של השבוע משתפים

צוות "הקצה שלי" 03.06.2021

הכל התחיל כשעדן אטד, גיטריסט מוכשר ופורה (שחבר ב־Bones Garage ובסילבי ז'אן המעולות), עבד על אלבום סולו חדש. אחרי שמונה אלבומים מלאים שכתב, הקליט והפיק לבדו באולפן הביתי שלו – הפעם הוא החליט להקליט עם להקה ולהעלות את החומרים החדשים גם על הבמה. כך נוצר הטריו No Point Baby, כשהצטרפו אליו עומר ברנד על הבס ודוד גורנשטיין על התופים, שלושתם מלווים בשירה יחדיו. ושלושתם גם צברו כברת דרך משמעותית ומגוונת בשוליים המקומיים, בין השאר לצד לונא אבו נסאר, שני פלג ותמר אפק – אבל כשהדרכים שלהם נפגשו יצא מהם משהו אחר לגמרי.

תוך זמן קצר הם הפכו ללהקה לכל עניין, ועוד אחת מעניינת במיוחד. בקיץ 2019 הם הוציאו אלבום בכורה בשם 8 ½, שכל שיריו נקראים על שם סרטים שאהובים עליהם מכל התקופות, וגם ביימו את הקליפ לסינגל המוביל מתוכו "Youth". קצת פחות משנתיים אחרי והאלבום השני שלהם כבר עומד בפתח הדלת – פרו (מבטאים Perro) ייצא בשבוע הבא (11.6) בפלטפורמות השונות. עוד קודם ייצא הסינגל השני מתוכו ביום שישי הקרוב (4.6), מומלץ להתכונן להפתעה רצינית. בכלל, נראה ש־No Point Baby הולכים להפתיע את כולנו בקיץ הקרוב.

עם השפעות מעולמות רבים ושונים והשוואות להרכבים כמו הפיקסיז, Devo וה־Buzzcocks, אנחנו מתרגשות ומתרגשים לשמוע מה ל־No Point Baby יש להציע לנו באלבום החדש. בינתיים, הזמנו את עדן, עומר ודוד להצטרף אלינו לתוכנית השבועית "הקצה שלי" ולערוך למאזיני ומאזינות הקצה שעה מהמוזיקה האהובה עליהם. קיבלנו סט שמצליח לאחד את Unknown Mortal Orchestra, סרג' גינסבורג, Pavement וריטה בשעה מפנקת אחת:

2.6.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכים האורחים של השבוע לספר לנו על עצמם מהצד השני של המשוואה, כמאזינים, ולהכיר עוד מהמוזיקה שהשפיעה על ועיצבה את הכתיבה והסאונד המיוחד שלהם.

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכם?

עומר: "Spiderland של Slint. מפתיע כי ניסיתי אותו לראשונה לפני כמה שנים וזה לא עבד. לא מזמן ניסיתי שוב וזה נתפס, היה איזה חודש ששמעתי אותו בכל יום. ילדים פסיכיים".

את מי הכי הייתם רוצים לראות בהופעה?

עומר: "ראיתי את King Gizzard & The Lizard Wizard ב־2019 בגרמניה ויצאתי בתחושה שהם לא היו במיטבם, רוצה לתת להם צ'אנס נוסף. למרות שפגשתי כמעט את כל חברי הלהקה אחרי ההופעה וזה היה חלומי".

עדן: "שוטי הנבואה. בא לי לחזור להפסקה פעילה. יום שישי, כיתה ו'".

דוד: "Rammstein. מלא אש (צוחק בקול)".

הסוד המוזיקלי האישי שלכם?

דוד: "Raaul. דואו מפנק מהארץ, עושה רושם שלא מכירים אותם פה מספיק. יש ריפים חדשים ומרגשים על גיטרה, יש גיבוי של תופים רצחניים ושירות שמזכירות מלחים על ספינה שוקעת. גם עברית וגם אנגלית. מדהימים".

Rauul

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלכם?

עומר: "The Breeders. שמעתי רק את האלבום הראשון שלהן, תכל'ס בעקבות ההאזנה ל־Slint (בריט וולפורד תופף בשני האלבומים). קים דיל מדהימה. טניה דונלי מדהימה. ג'וזפין וויגס… ובריט וולפורד!".

מוזיקה שאהבתם בעבר וחזרתם לשמוע בתקופת הקורונה?

עדן: "Stereolab. בעיקר Doots and Loops, אלבום פסיכי. נראה לי שאני אוהב אותם בעיקר כי הם עושים משהו שאני לא יודע לעשות, וזה תמיד יותר כיף ומעניין לשמוע. אלבום לנסיעות".

מתי בפעם האחרונה התרגשתם משיר ששמעתם בפלייליסט אקראי?

עומר: "הכירו לי את 'Miraculous Weekend' של פיטר אייברס בשיעור ציור לא מזמן וחרשתי אותו איזה שבועיים. לפני כמה ימים סיימתי משמרת ובדרך הביתה שמעתי אותו מתנגן ממסעדה שעברתי לידה. מרגיש כמו שיר שהוא מודל להרבה Bedroom Pop שיש היום".

שיר שעושה לכם חשק מיידי לרקוד?

עדן: "It's Album Time של טוד טרייה! אותו סיפור כמו Stereolab… איך עושים משהו כזה? לא מבין".

עומר: "כן, האמת שאני עובד במסעדה ומדי פעם 'Inspector Norse' עולה בפלייליסט, מוצא את עצמי מזיז את הראש קדימה־אחורה תוך כדי שאני מתעסק באוכל מול כל מי שנמצא. תכל'ס, מוזיקה צריכה לגרום לי לשים פס על מה שאנשים אחרים יחשבו".

מתוך It's Album Time של היוצר האלקטרוני הנורווגי טוד טרייה

משהו שתרצו להוסיף?

"4.6 – סינגל חדש! 11.6 – אלבום חדש! הופעות – עובדים על זה! נשיקות".

האלבום המלא פרו ייצא ביום שישי הבא, עד אז מוזמנים להאזין לסינגל הראשון שהוציאו מתוכו, "אוגי" ולתוכנית שהם ערכו עבור הקצה לקראתו. הם יופיעו בפסטיבל אינדינגב הקרוב ועוד קודם לכן בהופעת השקה חגיגית לאלבום, עליה הם יודיעו בקרוב.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתם של No Point Baby בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024