"שחרזאדה" מארחת את להקת Mazeppa
Mazeppa, צילום: בנימין אסתרליס

מאמרים

"שחרזאדה" מארחת את להקת Mazeppa

להקת הפסיכדליה החיפאית מספרת על האב הרוחני מגרמניה, הקלטת אלבום באיטליה והופעת און־ליין בהלסינקי

אסף קפלן 23.04.2021

במוצ"ש האחרון (17.4), מיכל פרז נוי ואלעד ברדס, שניים מחברי להקת Mazeppa התארחו אצל אסף קפלן בתוכנית "שחרזאדה". בהמשך אותו ערב הם גם הופיעו ב־Helsinki Psych Fest.

Mazeppa היא להקת רוק פסיכדלית חיפאית שהוקמה בשנת 2017 על־ידי מיכל פרז נוי כפרויקט להלחנת שיריו של המשורר הגרמני ריינר מריה רילקה. עד מהרה הצטרפו אליה אסף קורן (גיטרה), אלעד ברדס (בס) ואמיר נוי (תופים). בתחילת חודש פברואר האחרון הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון, המכיל שמונה שירים בהם הטקסטים של רילקה לצד טקסטים מקוריים של הלהקה. האלבום הוקלט באולפן באיטליה בהפקתו המוזיקלית של בנימין אסתרליס.

באלבום המשובח, מנגנים חברי הלהקה מוזיקה הנעה בין ארט־רוק מהודק לבין אלתור מוחלט, ומובילים את המאזין למסע מהפנט המתפתח באופן בלתי צפוי.

ואם תרצו לדעת איך הגיעו חברי הלהקה להופעת און־ליין בבירה הפינית ולמה הם החליטו להקליט את האלבום דווקא באיטליה, אתן/ם מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא כאן קצת ממה שאלעד ומיכל סיפרו לנו:

17.4.2021

האב הרוחני של Mazeppa

מיכל: "לפני שההרכב התגבש, התחלתי להלחין את השירים של המשורר ריינר מריה רילקה ולנגן ביחד עם אמיר נוי (בן זוגי). גם הופענו ביחד – גיטרה תופים וסמפלר, ואז הבנו שאנחנו צריכים עוד צלע, אולי שתיים, ובדיוק אסף עבר מת"א לחיפה והקמנו להקה. אלעד הצטרף אחרון חביב. רילקה הוא האב הרוחני שלי הרבה לפני Mazeppa. עברתי איתו תהליך 'דתי' וחקרתי את השירה שלו, הייתה לי הפסקה עם המוזיקה והחיבור לרילקה נתן לי דרייב, השירה עוררה אותי אמנותית וכך ההרכב קם".

סינמה פרדיסו – אולפן אנלוגי, אוכל אורגני, וחלום איטלקי שהתגשם

אלעד: "זה מסע מעניין, אנחנו מנגנים הרבה זמן ביחד וזה לא מובן מאליו, למצוא חיבור כזה בין אישי. נורא כיף לנו. ניגנו הרבה והחלטנו שאנחנו רוצים לעשות אלבום. חיפשנו מפיק ומצאנו את בנימין אסתרליס. חיפשנו חוויה והתחלנו לבדוק אפשרויות, ויש משפחה ומחויבות. מצאנו אולפן איטלקי וינטג' והתחושה הייתה – אנחנו לא מאמינים שהגענו לכאן! אכלנו את האוכל האורגני המקומי, את היין שהם ייצרו והיה נורא כיף. אנחנו לא מוזיקאים מנוסים, אין לנו מנהל ויח"צ וכו' וזה איפשר לנו לקחת את הזמן ולסיים את האלבום, בקצב שלנו".

Mazeppa, צילום: בנימין אסתרליס

מחיפה להלסינקי

"כשהאלבום יצא, קיבלנו המון תגובות משמחות, ואחת התגובות הייתה הזמנה להשתתף בפסטיבל און ליין – Helsinki Psych fest שמאגד להקות שונות מרחבי העולם ומשדר בלייב את הסשנים שהוקלטו. אז הקלטנו סשן בעצמנו בחדר חזרות בחיפה, ומהות העשייה שהיא בקנה המידה שלך, במסגרת שאתה מגדיר ללא פשרות זה הכי נכון לנו, ומאוד משמח אותנו שיש פידבק מהשטח, שיש תגובות למה שאנחנו עושים מהלב. הג'אמים והשירים שלנו נשמעים דומה, זה מה שאנחנו מנגנים, וניסינו ללכוד את הרגע בהקלטת האלבום".

"שני אימג'ים מאוד מרכזיים במוזיקה שלנו הם סוס וורד, כי הסיפור על מאזפה הוא שקשרו אותו לסוס דוהר והוא היה אמור למות כך, אבל הוא ניצל מזה, למרות שהוא לא היה אמור להינצל. ולגבי הוורד, יש מעין אגדה, שרילקה נדקר ביד מוורד שהוא קטף ובעקבות זה הוא חלה. הוורד זה מוטיב חוזר בשירה שלו, ו־Roses זה שיר שנכתב במיוחד לאלבום והוא יוצא דופן באווירה שלו משאר השירים".

Mazeppa יופיעו בלבונטין 7 ביום שישי ה־30.4 בשעה 20:30

מוזמנות/ים להאזין לאסף קפלן בתוכנית "שחרזאדה", מדי יום שבת בשעה 21:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024