נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את Borito
להקת Borito, צילום: אריאל שלום

מאמרים

נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את Borito

נוסטלגיה אביבית: על האלבום החדש והחלומות לעתיד

חן ליטבק 22.03.2021

"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים. הפעם נפגשנו שוב לשיחה אמיתית, פנים אל פנים, ללא מגבלות הריחוק החברתי.

בוריטו הם שחר לוי (תופים), יעל קופלנד (שירה, גיטרה), יוני דויטש (בס), וסיון (צוף) דהן (קלידים). אלבום הבכורה שלהם What We Have Now יצא ב־12.2.2021 והם מבטיחים שממש כמו מכונת זמן, למוזיקה שלהם יש את היכולת להחזיר אתכם לתמימות ולשיחרור של חופשות הקיץ מהילדות.

התיישבנו לשיחה עם יעל ושחר. מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא כאן קצת ממה שהם סיפרו לנו:

21.3.2021

איך הכל התחיל?

יעל: "אנחנו פעילים כהרכב, ארבעתנו, בערך שנה. לפני שנתיים בערך, שחר ואני התחלנו לעבוד ביחד על השיר הראשון, 'Song for Dawn' [שהתחיל את האירוח]. אני אפילו לא חושבת שהייתה איזו מחשבה של מה הולך לקרות עם זה, פשוט נהנינו לעשות מוזיקה יחד. אז הקלטנו באיזה אולפן ישן, האולפן הקודם של שחר, ממש עם גיטרה קלאסית על הספה. וזהו, זה שיר שהוא לגמרי שיר קיץ והוא מוקדש לשחר. לכן קוראים לו 'Song for Dawn' כי זה גם על בוקר, וגם כי Dawn זה שחר באנגלית".

שחר: "את יוני אני מכיר מ־Bones Garage, שזה הרכב שאני עובד איתו כבר קרוב לשלוש שנים נראה לי. הוא פשוט בא ביום אחד וכתב את כל התפקידים לאלבום, בלי להזיע והכל בכיף. […] ואת סיון ראיתי בהופעות של טוניק קלוניק ובצוף, בהופעת הסולו שלה. ואמרתי וואו, אוקיי, מה קורה פה על הקלידים? אז שלחתי לה הודעה. האמת שכבר לחזרה הראשונה היא הגיעה עם השיר הכי קשה שלנו מוכן, שזה היה הכי מרשים בעולם". 

על ההפקה של האלבום והשפה הגרפית שלו

יעל: "עשינו את הכל מאוד בהרגשה של DIY. מאוד רצינו שזה יהיה שלנו, שבאמת הסאונד יהיה שלנו".

שחר: "פשוט הרגשתי שאני יודע איך אני רוצה שזה ישמע, אשכרה שמעתי את זה בראש. וואלה, אני לא מרגיש צורך לערב עוד מישהו. לא מתוך איזשהו רצון לשמור את הכל לעצמי, פשוט כי אני באמת יודע איך זה צריך להישמע. וגם יעל כאילו, היא כתבה את השירים האלה, היא נושמת אותם, היא חיה אותם, הכל היה די אצלנו".

יעל: "השפה הגרפית של האלבום היא באמת מעין חזרה לחופש הגדול ולקיץ ולילדות, אז זו כמו תמונת מחזור כזאת, עם כל מיני מחוות שמסתתרות בתוכה".

שחר: "גם אנחנו שם מסתתרים, יש שם גם איזה ג'ון לנון קטן מתחבא, ואיזה מאק דמארקו קטנצ'יק וקונאן [Connan Mockasin] קטנצ'יק גם. עומר פורת, שהוא מאייר סופר מוכשר, התחיל איתנו מהיום הראשון ופשוט בנינו קונספט, בנינו עולם".

הפער בין תל אביב ולונדון הצטמצם

יעל: "משהו שחשבנו באמת על התקופה הזאת, תוך כדי עיבוד כזה של מה שהיה, זה שלמרות שאין שום דבר טוב בזה שככה נראים החיים שלנו עכשיו, מה שכן בכל זאת חיובי זה שבאמת אין הבדל בין להקה שנמצאת בלונדון לבין להקה בתל אביב, כי פשוט כולם בבית. אז אני מרגישה שכן הרבה מקומות בחו"ל היו פתוחים יותר לקבל אותנו בדיוק באותה רמה כמו מי שנמצא בסצנה המקומית שלהם. אז השמיעו אותנו בהולנד, באנגליה ובגרמניה גם. כאילו ממש מרגישים שהם חברים שלנו, בקטע מוזר, למרות שזה וירטואלי. ועכשיו זה חלום ענק לטוס ארבעתנו לטור. זה פשוט יהיה להיות ארבעה חברים טובים בחו"ל. אפילו רק להיות עם החבר'ה יהיה שווה את זה".

בוריטו יופיעו בלבונטין 7 ביום שני ה־29.3 בשעה 20:00

הפקה: תמר חזנובסקי

מוזמנות/ים להאזין לחן ליטבק בתוכנית "נקודת חן", אחת לשבועיים, ימי ראשון בשעה 12:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024