נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את זוהר גינזבורג
זוהר גינזבורג, צילום: אלה ברק

מאמרים

נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את זוהר גינזבורג

הרבה חיוּת, הרבה אוויר - על האלבום החדש, הילדות בקיבוץ ליד אילת ואתגרי התקופה הנוכחית

חן ליטבק 08.03.2021

"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים. בתקופת הקורונה התוכנית עברה לפורמט של שלט רחוק, עם חצי ראשון של מוזיקה בלבד וחצי שני בשיחה של ריחוק חברתי.

זוהר (זוזו) גינזבורג היא מוזיקאית, גיטריסטית (אסף אבידן, משינה, סוס מביט), יוצרת, כותבת שירים וזמרת. אלבום הסולו הראשון שלה, Blue Mountains, יחד עם נמרוד גולדפרב על הבס וגיא בן־עמי על התופים, יצא ב־21.2.2021. הוא כולל 10 שירים שהולחנו ובוצעו ע"י גינזבורג, חלקם נכתבו בעקבות חוויותיה בברלין, פריז ובריסל, אבל אם תשאלו אותה היא בכלל מגדירה את הסאונד שלה כ־Desert Punk – שילוב של אווירה ים־תיכונית עם השפעות של הנדריקס, זפלין ופי ג'יי הארווי.

מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא כאן קצת ממה שזוהר סיפרה לנו:

7.3.2021

על העבודה על האלבום והילדות ליד אילת

"השיר שפתח את התוכנית זה 'Baby', השיר הראשון שגם פותח את האלבום. ממש רציתי שהפתיחה של האלבום תהיה קצת הזויה, קצת לא ברורה, כאילו לא ברור לאיזה עולם אנחנו נכנסים. כמו העולם שגדלתי בו, בקיבוץ ליד אילת: יש את אילת, ולידה יש הרים סגולים, מדבר אדום, וכאילו הזיות קצת. רק כמה שנים אחרי שעזבתי את אילת הבנתי איפה גדלתי. […] העבודה על האלבום הזה התחילה לפני הרבה שנים, אבל בעצם הקלטנו את כל האלבום הזה בשלושה ימים, בלי קליק באוזניים, בלייב לגמרי. לא ערכנו שום טייק, זאת אומרת טייק שנבחר התחיל מההתחלה ועד הסוף. גם בשירה אין אוטו־טיון, יש אי דיוקים, יש איזה שני זיופים לאורך האלבום, אבל לא היה אכפת לי כי היה לי חשוב שהתמונה הגדולה תעביר את התחושה הזאת. הרבה חיוּת, הרבה אוויר. זה מה שעניין אותי לעשות, אז הכל קרה בלייב, ניגנו 3 טייקים לכל שיר, בחרנו את הטייק הכי טוב – בום. המשכנו הלאה".

על מה שיש בינתיים

"התקופה של הקורונה היא באמת תקופה מאוד מאתגרת לאנשים שאוהבים להיות על הבמה. לשמחתי, אני מוקפת באנשים מדהימים סביבי. הקלטנו ביולי האחרון עוד E.P עם ג'נגו ואיתן רז, שהם הלהקה שלי כרגע, אז עוד מעט ייצאו כבר עוד דברים. אני מנסה להתמקד בעיקר בזה וביוזמות באמת מדהימות שיש של מוזיקאיות/ים ושל מפיקות/ים. אנשים לא מפסיקים לחשוב, לא מפסיקים לייצר. אני מודה על מה שיש בינתיים, עד שנוכל להבין לאן הדבר הזה הולך".

פתאום קצת עברית

"אחד השירים שהיה לי מאוד חשוב להשמיע בתוכנית הזו זה השיר שעשיתי עם סטלה (גוטשטיין) גוט במסגרת פרויקט של נענע דיסק ובניהול מוזיקלי של קוואמי, של שירים של יענקל'ה רוטבליט, והשיר הזה יצא שלושה שבועות לפני האלבום שלי. אני מאוד שמחה שזה קרה באותו זמן, קודם־כל כי אני לא עושה המון דברים בעברית לבד וב'היא תבוא' באמת נוצר משהו שונה, משהו שאני מאוד גאה בו והוא מאוד שונה מהאלבום, אז כאילו זה מציג שני עולמות שיש בי".

הפקה: תמר חזנובסקי

מוזמנות/ים להאזין לחן ליטבק בתוכנית "נקודת חן", אחת לשבועיים, ימי ראשון בשעה 12:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024