נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את כוכבת על
כוכבת על, צילום: רום ברנע

מאמרים

נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את כוכבת על

על האלבום החדש, העולם שהשתנה וההופעה שעוד מחכה

חן ליטבק 07.02.2021

"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים. בתקופת הקורונה התוכנית עברה לפורמט של שלט רחוק, עם חצי ראשון של מוזיקה בלבד וחצי שני בשיחה של ריחוק חברתי.

בתוכנית הפעם התארחו "כוכבת על", שהם מתי גלעד (ג'יין בורדו, לולה מארש) ויובל וילנר (האחיות לוז, גיל בר הדס). יובל ומתי הם חברי ילדות ובמקרה גם שכנים שבחורף 2017 הסתגרו במשך שבוע גשום בחדר, הקליטו EP ספונטני למדי, ולקראת סוף 2020 הוציאו את האלבום המלא הראשון שלהם – פרידות ונישואים.

מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא כאן קצת ממה שמתי ויובל סיפרו לנו:

7.2.2021

על אלבום הבכורה

"אז פרידות ונישואים הוא בעצם האלבום המלא הראשון שלנו. התחלנו לעבוד עליו כבר לפני שנתיים. כן, לקחנו את הזמן קצת, וגם יש את תירוץ הקורונה. תכלס הוא היה מוכן כבר לפני שנה ולאט לאט טפטף החוצה. בניגוד ל־EP הראשון שעשינו בשבוע והיה ממש הרפתקה, הפעם אמרנו בוא ניקח את זה יותר לאט, נעשה אלבום בכמה זמן שייקח לנו. עקב כך, זה גם היה עם הרבה יותר אנשים והמון חברים באו לתת את ידם וקולם. בוא ניתן את הרשימה: עומרי גונדור, המתופף של הכוכבת שניגן גם ב־EP הקודם שלנו. איתי אלה, מלהקת Dirty Fly, ודקל דביר, שמנגן איתי בלולה מארש.

היה לנו את עידית מינצר ואת ניצן קנאטי. ויש גם זמרים אורחים, כגון דורון טלמון, דניאל רובין, טל גנור, מאור כהן, אור בן־מלך בא לתת בוורס בשיר "שקיעה הפוכה" ועודד הסנר שנתן את דברו. מקווה שלא שכחנו אף אחד. גם דידה פלד נתנה עזרה ורן גיל מדי פעם. מלא אנשים. מדי פעם היינו אומרים לאנשים שיבואו להקליט קצת וכולם נורא שמחו, כי הם חברים ואולי הם גם אוהבים את המוזיקה. ויצא אלבום מלא יחסית מוקדם, עם עשרה שירים. היה חשוב לנו להגיע למספר 10, ממש התעקשנו. אנחנו אוהבים תרגילים. ה־EP היה תרגיל להקליט בשבוע ובאלבום הנוכחי התרגיל היה להגיע לעשרה שירים".

הופעת ההשקה שלא הייתה

"אז האמת שלפני שהקורונה התחילה, קבענו הופעה. בעצם הופעה ראשונה שלנו, כי עם ה־EP אף פעם לא הופענו, זה היה רק פרויקט אינטרנטי שכזה. נקבעה ההופעה לאלבום, הבאנו חברים נגנים מדהימים, עשינו חזרות ומאוד התרגשנו, גם חששנו להופיע עם זה פעם ראשונה. בשבילי ויובל זה פרויקט בכורה כזמרים. ואז באמת התחילה תקופת הקורונה וההופעה ירדה מן הפרק. אז בעצם הוצאנו את כל האלבום לתוך הדבר הזה, שזו תחושה מאוד מוזרה לשחרר מוזיקה רק באינטרנט, כי במילא כבר לא מוכרים דיסקים ואלבומים, אבל שגם אין קצת קשר של קהל ולראות איך אנשים מגיבים, או סתם להיתקל במישהו ברחוב שאומר לך 'שמעתי, נחמד'".

"אז כן, כל הפידבקים באינטרנט לפעמים זה כיף, אבל זאת תחושה משונה. נראה לי אנחנו הולכים להתרגל לזה כאוכלוסייה, אבל ממש בתקווה שכוכבת לייב זה משהו שיקרה. וזה גם מעניין בתור אמן. קורים דברים מטורפים בעולם ואני חושב שזה משפיע על האומנות ועל המוזיקה, ומעניין להיות בתוך זה".

התאהבות מחדש במוזיקה

"אני מרגיש שהייתה ממש התאהבות מחדש במוזיקה בצורתה הטהורה בתקופה הזאת. לשבת בבית עם גיטרה ופתאום יש קצת ג'אמים, דברים שלא היו מגיל 16. יש לך הרבה זמן פנוי וגם הפסקת לרגע לרוץ ולעבוד במוזיקה, ופתאום היא הופכת קדושה שוב. אני מרגיש שממש היה איזה תהליך התאהבות מחודש של הרבה חבר'ה. זה גם מאוד מתאים לאסנס של כוכבת על, שזה בעצם עוד לפני הקורונה היה פרויקט שאני ויובל עשינו מחוץ לשאר הדברים הרגילים שאנחנו עושים. פשוט בשביל המוזיקה ובשביל הכיף, אז אולי אנחנו הבאנו את זה. אולי אנחנו הבאנו את הקורונה [צוחקים]".

הפקה: תמר חזנובסקי

מוזמנות/ים להאזין לחן ליטבק בתוכנית "נקודת חן", אחת לשבועיים, ימי ראשון בשעה 12:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024