נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את רסקו
רסקו, צילום: נועה ירקוני

מאמרים

נקודתיים: "נקודת חן" מארחת את רסקו

על אלבום הבכורה, ההקלטה שלו, השירים והחיפושים המוזיקליים

חן ליטבק 25.01.2021

"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים. בתקופת הקורונה התוכנית עברה לפורמט של שלט רחוק, עם חצי ראשון של מוזיקה בלבד וחצי שני בשיחה של ריחוק חברתי.

בתוכנית הפעם התארחו "רסקו", שהן עדן עטיה (גיטרה, שירה), גאיה ויסמן (בס, שירה) ואיתי "חמודי" לוי (תופים, שירה). אלבום הבכורה שלהם יצא החודש והוא הריליס הראשון של הלייבל "חולית רקורד". האלבום משלב הרמוניות ווקאליות וטקסטים בעברית. השם "רסקו" מתחבר לחברות הלהקה מכמה כיוונים; גאיה שגדלה בשכונת רסקו בירושלים, ועדן שגדלה בקיבוץ ליד בית שאן (שם יש מרכז מסחרי בשם רסקו, אותו רסקו מהשיר של צ'רלי מגירה).

מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא קצת ממה שנציגת ההרכב, עדן, סיפרה לנו:

24.1.2021

מתוך הדברים שעדן עטיה סיפרה בתוכנית

"אנחנו פעילות בערך שנתיים וחצי או שלוש, הכרנו בירושלים בבר מקומי שנקרא 'הקסטה' (וזה ממש בגדר חלום רחוק לשבת באיזה שהוא בר כרגע). בילינו שם הרבה ואני וגאיה התחלנו לנגן אצלי בבית, ואז חמודי הצטרף אחרי בערך כמה חודשים. הסינגל שלנו הראשון, 'פרחים' [שפתח את התוכנית], יצא לפני חודשיים. זה אחד השירים הראשונים שאני וגאיה בעצם ניגנו ביחד, מין שלד של שיר שכתבתי מזמן, משהו לא מאוד קוהרנטי. גאיה ממש התעקשה שנעברת את זה, אז כתבתי מילים בעברית, ומאז השיר עבר בערך 17 אלף עיבודים. חמודי הצטרף והוסיף את הידע שלו, ואני ממש מרוצה מהתוצר הגמור. כל אחד מאתנו נתן את מה שהיה לו לתת, ובסוף זה יצא משהו שהוא שלושתנו, ואת זה אפשר להגיד תכלס על כל האלבום שהוצאנו עכשיו".

על אלבום הבכורה

"התחלנו לעבוד על האלבום לפני שנה לדעתי, אחרי שאייל סמסון מהטורבנס הציע לנו להקליט אצלו אלבום בבית. הוא הקים אולפן ביתי די מטורף והוא חיפש להקה ומוזיקאים שהוא אוהב/מכיר בשביל לעשות מין ניסוי ולבדוק איך האולפן מתפקד. זה בעצם יצר סיטואציית Win-Win לכולנו, כי אני לא יודעת אם היינו רצות להקליט אלבום לולא ההצעה הזו. אני ממש התלהבתי מהרעיון והרגשתי שאנחנו מוכנות להקליט וגאיה לא כל כך הרגישה אותו הדבר, אז וחיכינו עם זה קצת. התאמנו הרבה באותו זמן וגאיה וחמודי גם טסו לטיול בגאורגיה וזה נתן זמן לחשוב על העניין. כשהם חזרו, הרגשנו שאנחנו באמת מוכנים להקליט".

"בדיעבד זה היה ממש חשוב לחכות, כי השירים עברו המון שינויים בזמן ההמתנה ואני שמחה ממש שנתנו לשירים להתפתח למקום שהם נמצאים בו עכשיו עם האלבום. היה נורא כיף לשבת ולראות את כולם מנגנים כל הזמן על כלים שונים ויצא לנו לעשות הרבה ניסויים כאלה באולפן ולהתנסות בכל מיני סאונדים ולמצוא בדיוק את הסאונד שדמיינו. כל זה התאפשר בגלל העבודה עם אייל, שהיה מדהים בכל התהליך, והכי סבלני והכי מאפשר. זה היה ממש חשוב וכיף לעבוד ככה על האלבום, מאשר להיות באיזשהו לחץ של זמן אולפן".

"כמובן שהיו גם קשיים, כמו שתמיד יש בעבודה על דברים כאלו. כל מיני אי הסכמות בקשר לכל מיני נושאים שצריך לגשר עליהם ולהגיע לעמק השווה. אבל בסוף אני חושבת ששלושתנו, או ארבעתנו, ממש מרוצים מהתוצאה ולא הייתי עושה את זה אחרת".

לעוד סיפורים על האלבום, השירים, המפגש של חברי הלהקה ובחירות ההרכב לשירים של אחרים – האזינו לתוכנית המלאה כפי ששודרה אמש. לתוספת בואו לשמוע גם את הבחירות המוזיקליות של רסקו במסגרת התוכנית של "הקצה שלי".

הפקה: תמר חזנובסקי

מוזמנות/ים להאזין לחן ליטבק בתוכנית "נקודת חן", אחת לשבועיים, ימי ראשון בשעה 12:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024